بریج‌های دندانی چیست؟

انواع بریج دندان

در حال حاضر انواع مختلفی از بریج‌های دندانی موجود است که هر کدام دارای مجموعه ای از مزایای منحصر به فرد هستند.سه نوع اصلی بریج دندان که بسته به شرایط ممکن است مورد استفاده قرار گیرد را در ادامه بررسی می‌کنیم:

بریج‌های ثابت سنتی: دو تاج روی دندان‌های مجاور برای نگه داشتن بریج در جای خود قرار می‌گیرد.

پل‌های معلق: یک تاج روی دندان مجاور و بدون دندان در طرف دیگر پل قرار می‌گیرد.

بریج مریلند یا نگهدارنده رزین: بریج با رزین ساخته شده از چینی با کمک چارچوب فلزی در جای خالی قرار می‌گیرد.

دوام بریج چقدر است؟

بریج‌های دندانی که به درستی نصب شده اند می‌توانند چندین سال دوام بیاورند. با رعایت بهداشت دهان و دندان و تمیز کردن منظم دندان، بریج دندان معمولاً بیش از ۱۰ سال دوام می‌آورند.

موفقیت بریج به استحکام دندان‌های سالمی بستگی دارد که از آن حمایت می‌کنند. بنابراین، مراقبت خوب از دندان برای افزایش دوام بریج دندان ضروری است. به بیماران توصیه می‌شود دو بار در روز مسواک بزنند و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنند. جرم گیری حرفه ای دندان توسط دندانپزشک به طور منظم نیز می‌تواند به بهبود سلامت دندان‌ها کمک کند.

بریج دندان برای افزایش سهولت در خوردن و صحبت کردن در زمان از دست دادن دندان در نظر گرفته شده است. بریج این شکاف را پر می‌کند به طوری که شبیه داشتن دندان اصلی است. با این حال، باید به بیماران توصیه شود که مدت کوتاهی پس از نصب بریج مراقب باشند. بعدا به آن عادت می‌کنند که غذا‌های نرمتر از معمول بجوند. خوردن غذاهای نرمتر یا غذاهایی که در ابتدا به قطعات کوچک بریده شده اند به دوام بریج کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *